Algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen via skatepro.nl
Gecertificeerd en in overeenstemming met de regels van Trusted Shops
SkatePro is sinds 2014 gecertificeerd door Trusted Shops. Deze certificering garandeert veilig winkelen, gegevensbescherming en een betrouwbare klantenservice. Trusted Shops biedt SkatePro-klanten een gratis geld-terug-garantie, die uw bestelling na elke aankoop beschermt. Bij het afronden van je bestelling krijg je de optie om de geld-terug-garantie te activeren.
Levering
Wij bieden levering met: DPD / GLS
De levertijd is afhankelijk van de gekozen bezorgmethode en de beschikbaarheid van het product. De geschatte levertijd wordt weergegeven wanneer je een leveringsoptie kiest.
Als de goederen beschadigd zijn tijdens de levering, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op: email@skatepro.nl. Voeg enkele foto's bij waarop de schade duidelijk te zien is.
Betalingen
Je kunt betalen met:
- ApplePay
- Creditcard
- Google Pay
- Klarna
- PayPal
- iDEAL
Het bedrag wordt van je kaart afgeschreven wanneer de bestelling wordt verzonden. Als je een betaalkaart gebruikt, wordt het bedrag gereserveerd op je rekening volgens de voorwaarden die van toepassing zijn op je kaart totdat we de betaling accepteren of weigeren.
Als je kiest voor een betaalmethode met uitgestelde betaling of betaling in termijnen, wordt het geld afgeschreven volgens de voorwaarden die van toepassing zijn op de gekozen betaalmethode.
Herroepingsrecht
Volgens de Europese consumentenbeschermingswetgeving hebben klanten het recht om een koopovereenkomst om welke reden dan ook binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen te ontbinden. Je hebt dan nog eens 14 dagen de tijd om de goederen te retourneren.
SkatePro biedt je de mogelijkheid om goederen tot 365 dagen na ontvangst te retourneren.
Conditie van geretourneerde goederen
Als klant heb je het recht om het product te onderzoeken zoals je dat in een fysieke winkel zou doen, zonder dat dit van invloed is op je recht om de aankoop te annuleren. U bent verantwoordelijk voor eventuele waardevermindering van het product als gevolg van uw inspectie en u mag het product niet buitenshuis gebruiken.
Je moet het artikel in de originele verpakking retourneren. De verpakking mag worden geopend, maar niet vernietigd. Als de verpakking ontbreekt of beschadigd is, kan dit een waardevermindering betekenen waarvoor je verantwoordelijk wordt gehouden.
Het artikel moet goed zijn verpakt wanneer je het retourneert. Je bent verantwoordelijk voor de staat van het pakket/de goederen totdat wij deze ontvangen. We raden je aan om het postbewijs en het track & trace-nummer te bewaren.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht
Er is geen herroepingsrecht bij aankoop:
- Custom producten zoals ski's met gemonteerde bindingen, of custom gebouwde steps, skateboards en BMX-fietsen.
- Diensten zoals steppen of schaatsen slijpen.
Hoe je je herroepingsrecht kunt inroepen
Artikelen kunnen op de volgende manieren worden geretourneerd:
- Gebruik ons online retoursysteem (aanbevolen)
- Gebruik het standaard retourformulier onderaan deze pagina
- Bezoek onze winkel
We raden aan ons online retoursysteem te gebruiken, omdat dit de gemakkelijkste methode is. Hier heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van onze retourverzendservice.
Ongeacht de retourmethode is het jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het artikel in dezelfde staat aan ons wordt geretourneerd als waarin je het hebt ontvangen.
Retouradres: SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Het pakket moet rechtstreeks naar dit adres worden gestuurd. Pakketten die bij pakketwinkels worden afgeleverd, worden niet opgehaald.
Retourkosten
Als je van een aankoop afziet, ben je zelf verantwoordelijk voor de retourverzendkosten.
Terugbetalingen
We betalen je aankoop terug via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling, tenzij we een specifieke afspraak hebben gemaakt om iets anders te doen.
Als je met een cadeaubon hebt betaald, wordt het bedrag bijgeschreven op je SkatePro account voor toekomstige aankopen. Als je een deel van een bestelling hebt betaald met een cadeaubon, wordt het deel dat met de cadeaubon is betaald teruggestort op je SkatePro account. Het resterende bedrag wordt teruggestort op de betaalmethode die je hebt gebruikt bij het betalen van je bestelling.
We zullen de terugbetaling uitvoeren binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen of het bewijs dat de goederen zijn verzonden. We kunnen de betaling inhouden totdat we de geretourneerde goederen hebben ontvangen of totdat je het bewijs hebt geleverd dat de goederen zijn geretourneerd. Dit is afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
Als je spijt hebt van je aankoop, moet je ons binnen 14 dagen op de hoogte stellen en de goederen binnen nog eens 14 dagen terugsturen voor een volledige terugbetaling, inclusief verzendkosten. De volgende uitzonderingen zijn echter van toepassing:
- We retourneren alleen bezorgkosten die gelijk zijn aan de goedkoopste bezorgmethode. Eventuele extra bezorgkosten als gevolg van het kiezen van een andere bezorgmethode worden niet terugbetaald.
- We betalen de verzendkosten niet terug als je meerdere producten hebt besteld en slechts spijt hebt van een deel van je aankoop.
Claims
Als je een product wilt reclameren, raden we je aan contact op te nemen met SkatePro voordat je het product terugstuurt - in veel gevallen kunnen we een oplossing vinden waarbij je het product niet naar ons hoeft terug te sturen.
Als je schade aan het product ontdekt die tijdens het transport lijkt te zijn ontstaan, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, omdat transportbedrijven meestal maar 5 dagen garantie geven. Vergeet niet om foto's bij te voegen waarop de schade aan zowel het pakket als de goederen duidelijk te zien is.
Wat is een geldige claim?
Je hebt het recht om een vergoeding te eisen als je een product hebt ontvangen dat kapot of defect was. Je kunt een vergoeding eisen als het product een materiaal- of fabricagefout heeft of als je verkeerd bent geïnformeerd over het product.
Voorbeelden van claims die worden afgewezen zijn onder andere:
- Schade als gevolg van normale slijtage
- Schade als gevolg van onjuist of ongeschikt gebruik van het product
- Schade als gevolg van wijzigingen die niet bedoeld zijn door de fabrikant
- Schade als gevolg van het niet onderhouden van het product in overeenstemming met de gebruikershandleiding van de fabrikant
SkatePro biedt geen onafhankelijke garantie. Klachten die vallen onder de garantie van de fabrikant kunnen alleen worden ingediend bij de fabrikant die de garantie heeft verstrekt.
Termijnen
U hebt het recht om een klacht in te dienen over gebreken aan een product tot 24 maanden nadat u het hebt ontvangen. Als u een defect ontdekt, moet u binnen een redelijke termijn contact met ons opnemen. Als u binnen 2 maanden na ontdekking van het defect contact met ons opneemt, is uw klacht tijdig zolang deze binnen de periode van 24 maanden valt.
Hoe een claim indienen
We moeten het product onderzoeken om te beoordelen of de claim gerechtvaardigd is.
We raden je aan om eerst contact met ons op te nemen via email@skatepro.nl. Voeg afbeeldingen en een gedetailleerde beschrijving van het probleem toe, waarin u ook uitlegt hoe het probleem zich heeft voorgedaan.
Als de claim wordt goedgekeurd, kunnen we ervoor kiezen om het artikel te repareren of te vervangen. In sommige gevallen zullen we aanbieden om de prijs te verlagen of de volledige prijs van het product terug te betalen.
Houd er rekening mee dat
- We vergoeden alleen de verzendkosten als de claim is goedgekeurd.
- Als je de retourzending zelf regelt, vragen we je om het trackingnummer en het ontvangstbewijs te bewaren. We vergoeden alleen een bedrag dat overeenkomt met de goedkoopste verzendmethode.
Als we het artikel moeten onderzoeken, stuur het dan naar: SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Cadeaubonnen
Cadeaubonnen zijn geldig tot 3 jaar na uitgifte. Elk ongebruikt tegoed wordt toegevoegd aan je SkatePro tegoed voor toekomstig gebruik. Een ongebruikt tegoed kan tot 1 jaar na de vervaldatum worden opgeëist.
Klachten
Als je een klacht wilt indienen over je aankoop, neem dan contact met ons op via email@skatepro.nl of 085 - 111 88 99
Als je er met ons niet uitkomt, kun je een klacht sturen naar de Online Geschillenbeslechting(online klachtenportaal) van de Europese Commissie als je in een ander EU-land dan Denemarken woont.
Contact met ons opnemen
Als je vragen hebt over onze algemene voorwaarden, of als je andere vragen hebt over SkatePro, neem dan gerust contact met ons op:
SkatePro
Omega 6
DK-8382 Hinnerup
Denemarken
email@skatepro.nl
085 - 111 88 99
BTW nr: DK28853866
Wij staan niet meer geregistreerd voor BTW in Nederland, maar in plaats daarvan declareren en betalen we BTW door middel van Union OSS in Denemarken. U kunt hier meer informatie over vinden op de website van de EU. U kunt informatie over onze bedrijfsregistratie hier vinden: CVR
Bijlage: Standaard herroepingsformulier
Dit formulier hoef je alleen in te vullen en terug te sturen als je gebruik maakt van je herroepingsrecht. Het kan per e-mail worden verstuurd of worden bijgesloten in het pakket wanneer je de goederen terugstuurt.
"Aan SkatePro ApS
Ik wil gebruik maken van mijn herroepingsrecht met betrekking tot mijn koopovereenkomst van de volgende producten besteld (datum invullen) / ontvangen (datum invullen): (productnaam invullen). Hoogachtend (Voeg klantnaam, adres, ordernummer, handtekening, datum in)".